۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

سال نو





نمیدانم آرایش تند و غلیظ و شهوانی ات را قبول کنم و یا معصومیت و وفاداری به دوست پسرت را؟
نمیدانم درآمد بخورنمیر و فقر و مشکلات روزافزون مردم را باور کنم و یا خرید شب عید و ترافیک و شلوغی های پاساژ ها را؟
نمیدانم حرص و جوشهای روشنفکرانه ی اجتماعی ات را قبول کنم و یا "به من چه" هایت را؟
نمیدانم درخواستت برای زندگی نوین را باور کنم و یا پایبندی به اصول باستانی ات را؟
نمی دانم حمایت از سیاه پوستان آمریکایی ات را باور کنم و یا فریادهای ضد عربت را؟
نمیدانم دین اهورامزداییت را باور کنم و یا منش ضد اسلامیت را؟
بلی دوست عزیز! شما سال نو را به من تبریک میگویی و من نمی دانم آنقدر دموکرات هستی که عدم تبریک من را بپذیری یا نه؟
می ترسم. نه اینکه بپذیری، که نادیده اش بگیری. تصور کنی که بر من بخشیده ای این قصور را ... که البته از مزیت های دموکراسی ایرانی، "احترام" به عقاید دیگران است و نه "سنجش و باور" ... خوب! ... دوست عزیز و گرامی ... من هم برای شما سال خوبی را آرزو می کنم (هرچند که میدانم سال افتضاحی در پیش روست) امید وارم در سایه ی این سنت های حسنه سال نویی را داشته باشی واز تو می خواهم که نگران من نباشی ... روز عید من روزی خواهد بود که نه در کشور خودم و کنار هفت سین و آیینه و شمعدان در خانه منتظر ثانیه ها ، که روزیست به وسعت جهان و در کوچه ها و خیابان ها که همه باهم سرود می خوانیم ... هرچند که کم شمار باشیم .. هرچند که بی شمار نباشیم.

۷ نظر:

Pooya گفت...

معامله است. تو باور کن، من هم میپذیرم. پایاپای.
هرچند
هر که داد بزند که باور نمیکند پذیرفته تر میشود
آری رسم روزگار چنین است

رها گفت...

امسال سعی کردم توی یک پست فقط برای همه آرزوی روزهای خوبی بکنم و بس و نه تبریکی و نه شاد باشی / اما نکته ی جالب این شد که همه تو کامنت ها اونو نه تنها نادیده گرفتن بلکه به هیچ جاشونم حساب نکردن و اومدن و تبریک عید گفتن !
من رسما اعلام کردنم اینجا لااقل سال نو به کسی مبارک نیست اما همه اومدن و گفتن سال نو مبارک اونم با رو بوسی / دیگه واضحه دیگه !

sepehroooo گفت...

hamin alan posti boland bala darin nesfeshabi ke mayiyar in var tar khabide neveshtam ke nahayatesh parido man save nakarde booodam asabanim kard ...... bekhoonesh mehvaristtttttttttttttt bar shans koor va naghshe etefagh hadese dar zendegiiiiiiiiiiiii ...... khootootist paralel esfand 87 ast va telefon ke agha bebakhshid felani pishe shomast na ...... kami ghabl tar jaiiiiiiiiiii digar .....vabad kamenthaiiiiiiiiiiii ke sarsari migiram mesl dahaha kamnt khoosooosi va bad dorost rooozi ke dota az khootoote markaazi man be ham khordan va sakht dar gire in etesaliam va etefaghat hashiha va taghriban hamatoon ro nemibinam bazaRCHE KHODESHTEGHALI VA PARK LALE HARFI AZ pesare khandan az nazare man daroon rooz daghoon loooooos va barafrookhtane man ...... bade mahahhhhhhhhaaaaaaaaaaaa dark mikonam naghshe etefagho,,,,,,
va oooon panshanbe nahs ke kash darabadi nabood shayaddddddddddddddddd //,,,,,
be harhal farda saye mikonam poste shans kooro dobare benivisam
boooooooooooos
rasti ta hala nagofte boodam delam vase khandehat in tasvire tanha az to too bazarche khodeshteghali cheghadr tangeeeeeeeeeeeee

ناشناس گفت...

:|

خودشيفته گفت...

آخه توي اين بلاگ اسپات مي‌شه مثل آدماي با خار و مادر نظر نوشت كه تو مياي خارومادر نداشته‌ي منو فحش مي‌دي؟
بي پدر بودم، خواهر و مادرم هم مال تو...
آي گفتي... آي گفتي از اين سال گه در گه... چيزي هم گذاشتي من بگم؟

shapoor.shakhdar گفت...

خطاب به خودشيفته:
والا آنكس كه از مسئوليت نام خود را به عهرده نمي گيرد، از انگول شدن خار و مادر خود نيز مي ترسد

Babak Khoramdin گفت...

shahpoor! be joone khodam kheyli kaaret doroste pesar...