۱۳۸۷ مهر ۲۲, دوشنبه

میلاد با سعادت

یک - به گمانم (حرف جدیدی نیست که) در طول تاریخ ِ مشرق زمین، انسان شرقی که هیچ گاه طعم انتخاب را نچشیده، برای فرار از سلطه و در کنج عزلت خویش، به تاویل و هرمنوتیک پناه برده و همیشه سعی داشته تا از دل اشیای پیرامون خود هر آنچه می تواند را به نفع ارضایِ خاطر خود استفاده نماید (همین می شود که اینقدر جلق می زند) . البته در تولیدات خودش همین کار را کرده و با استفاده از سیاست نگهداری همزمان "خر و خدا"، حرف خود را در هفت لا پیچیده و به خورد بقیه داده تا جان شیرین را از مهلکه نجات دهد!... برای این حرفها لازم نیست مثال بیاورم! از حافظ بگیرید تا (به اصطلاح) دعواهای سیاسی امروز تا همین بازی با اسامی شهری تهران که من به آن مبتلا هستم .

یکی از تفریحاتی که در تهران پیدا می شود، بازی با مفاهیم اسمها و غوطه خوردن در نشانه های شهری است. به عنوان مثال تقاطع خیابان کارگر و بلوار کشاورز [برای من] نشانی ست از تقاطع " داس و چکش ".... هم مکان بودن "توپخونه" با "میدان امام خمینی" .... "تونل رسالت" که رسالتی ست برای شهروندان تا از یک دالان دراز و تاریک عبور کنند ... و همچنین "برج میلاد" که خود نشان از مردانگی تولد در این موقعیت جغرافیایی دارد ... و یا برج آزادی که همچون یک فاحشه ی مهربان به عابران (که اکثرا کارگر فصلی هستند) اجازه می دهد که به راحتی از میان پاهای بازش عبور کنند!

اگر به جز مثال هایی که زدم مثال دیگری به ذهن شما رسید به آدرس دبیرخانه پست کنید تا همزمان با سی امین سال انقلاب اسلامی و به قید قرعه ، به تعدادی از شهروندان عزیز جوایز ارزنده هدیه کنیم.



دو - برج میلاد در میان یکی از تپه های بلند تهران و با چند میلیارد تومان هزینه از جیب شهروندان تهرانی، افتتاح شد! دستشان درد نکند! بالاخره یکی از پروژه های شهرمان کامل ِ کامل شد! حتی کامل تر از خودمان! حالا می توانیم با افتخار سرمان را بالا بگیریم و بگوییم یک چیزی در شهرمان داریم که کاملا شبیه "قصر" کافکاست . (اگر خوب به تمام ساختمان های به اصطلاح مهم تهران نگاه کنید، متوجه می شوید که در میان "قصر" ها گیر افتاده اید) .

حالا میتوانید به صرف هزینه ای اندک (فقط بیست هزار تومان) در جایگاه خدا قرار بگیرید و بر اعمال بندگان خدا نظارت کنید، حتی می توانید او را لمس کنید!

سوال : این بنا به جز اینکه نشان از فالوس پدرانه ی حکومت باشد، چه کاربرد دیگری دارد؟

جواب : این بنا بسیار مهم می باشد چرا که باعث سلامتی روح و جسم است و به ما غرور می دهد. مصرف روزانه ی این برج عوارض مواد سمی، ویروس ها و آلودگی را به مراتب کاهش می دهد.

سه – شاهین نجفی گوش کنید.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

movafegham.

ناشناس گفت...

به به!
پاهاي باز جالب بود

ناشناس گفت...

خیلی پیشتر ها که به اینجا سر زدیم رونق و رمق امروز رو نداشت. از ذغال جهت ارضاء بهره ها می بردیم.
بابک خان در رابطه با کامنتی که گذاشتی میتونم تنفرت رو درک کنم. ولی خودمونیم ویکی نویسی برای من غیر از داس و چکش آنلاین نیست. حالا اگر چندتا برژوا هم از راه برسند مقاله ی آنارشیزم تو رو بچاپونند تو مجلشون و بچپونند به ما تحت ملت غیور، تو رو به هدفت نزدیک تر میکنه.
راستی یه موقع هایی رو طراحی روی تی شرت کار میکردی؟ هنوزم دستی داری؟

Khashayar Zand گفت...

بخشی از این بنا که بالای آن قرار دارد اصل کارش را می کند و آن پوشش دادن نقاط کور مخابراتیست که در اطراف شهر وجود داشته و دارد . پروژه ای با مشارکت مخابرات و اطلاعات و البته با همیاری جیب من و شما .